دفتر خدمات مهندسی تأسیسات ساختمان آسایش پایدار(آساپا) در حوزه فعالیت های خود مشاوره رایگان ارائه می نماید. تمام تلاش ما آگاهی بخشی بهینه به مشتریان عزیز قبل از طراحی و خرید تجهیزات می باشد.

1.مشاوره در انتخاب نوع سیستم تأسیساتی

با توجه به توسعه و پیشرفت صنعت تجهیزات و تأسیسات ساختمانی، طراحی تأسیسات ساختمان نیز دچار تحول شده است و متناسب با تجهیزات جدید، شکل و نوع طراحی و حتی اجرا نیز تغییر پیدا کرده است.

امروزه طراحی تأسیسات ساختمان بر پایه دو نوع سیستم شامل تأسیسات موتور خانه مرکزی و تأسیسات مستقل جهت هر واحد مسکونی در حال انجام است و بهره برداران کمتر به نوع سیستم و عملکرد آن آشنایی دارند.

2.مشاوره در انتخاب مصالح لوله و اتصالات

لوله و اتصالات در انواع مختلفی از نظر جنس،کاربرد و نحوه اتصال دسته بندی می شوند. اقسام لوله هایی که در تأسیسات مکانیکی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند شامل لوله فولادی گالوانیزه، لوله فولادی سیاه درزدار، لوله فولادی سیاه بدون درز، لوله های چدنی ، لوله های پی وی سی، لوله های آزبست سیمانی، لوله های سیمانی، لوله های پنج لایه، لوله های پلی پرو پیلن(لوله سبز)، لوله پاپیکس، لوله های پلی اتیلن، لوله های پوش فیت.

در لوله کشی ها برای اتصال لوله ها به یکدیگر و یا برای تغییر جهت دادن و یا انشعاب گرفتن و بالاخره تبدیل قطر لوله از کوچک به بزرگ و یا بالعکس از قطعاتی استفاده می گردد که به آن ها اتصالات می گویند. اتصالات متناسب با نوع لوله مورد استفاده درساختمان، در انواع مختلف اتصالات پیچی، اتصالات جوشی، اتصالات فلنجی، اتصالات پرسی و اتصالات سربی در لوله های چدنی وجود دارند.

3-مشاوره در انتخاب و خرید تجهیزات

پس از انتخاب نوع سیستم تأسیساتی، انتخاب و خرید مصالح و تجهیزات تأسیساتی از نظر فنی و اقتصادی دارای اهمیت ویژه ای می­باشد. به طور مثال در موتورخانه ­های مرکزی جهت تولید حرارت از دیگ ­های فولادی و دیگ­ های چدنی استفاده می­شود. همچنین چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی جهت تولید سرما مورد استفاده قرار می­گیرند. اینکه چه نوع دیگ حرارت مرکزی و یا چه نوع چیلر و یا سایر تجهیزات انتخاب شود احتیاج به مطالعه و بررسی کارشناسی دارد. یا استفاده از چه نوع پکیج یا تجهیزات دیگر برای واحد مسکونی مناسب است همه اینها باید از نظر فنی، اقتصادی و سلائق مشتریان مورد بررسی قررار گیرد و گزینه بهینه انتخاب گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *